Ekvationer/Algebra?!

Hejhej!

Just nu sitter jag och äter Dumle. Godaste choklade EVER, eller Marabou kommer faktiskt före.
Ska börja plugga nu. Idag blir det läsa igenom So- redovisningen sen Kemi och Matte. Matten känns helt värdelös just nu. Fattar inte ett dugg. Typ som det här talet. 4X-(2+2X)=?
Vet ni vad det blir? I början fatta jag inte men efter typ en hel lektiones övning så kan jag det men det är typ bara det är talet jag kan. Och alla som vill veta vad det här heter så är det Algebra, Ekvations lösning.
Aa men ändå, svaret blir:

                                        4X-(2+2X)= 4X-2-2X= 2X-2

Och om ni tror att jag har gjort fel bara för att jag har byt ut pluset i parentesen mot ett minus så ska man faktiskt göra så. För om det är ett minus framför parentesen så ska man byta i parentesen vilket tecken det än är. 

Jaja... Ni tycker nog det här är tråkigt. Men jag ska nog börja med det. 
Men idag är det iallafall fotbollsträning! OOO! GILLA STORT! Dagens plus.

Kram!  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0