Fotbollsträningen igår

Igår på träningen så blev jag lite irriterad på vissa lagkamrater. För det är en tjej som när hon får bollen så släpper hon den inte och nästan 80% av alla gånger så tappar hon den. Och det gjorde hon igår. Hon tog bollen och vela inte passa den vidare. Undra om jag ska visa henne filmen GOAL?? För i den filmen så visar de en kille från slummen att bollen går fortare än vad du kan springa med den. Och det borde hon lära sig.
När jag fick bollen och började dribbla eller bara ta tag i den så visade sig ingen av dem och om de visade sig så skrek de inte vart de var någonstans så en gång så stog hon (ni vet) bakom mig och jag sa att jag behövde hjälp och att de lära börja prata med mig och till sist så sa hon ´Jaa, finns bakom.´ och då vart det ju hur bra som helst för då kunde vi börja om och så.

Men om man ska spela fotboll så måste man prata och hjälpa varandra och alla ska vela ha bollen inte så att när man har passat iväg den ska gå och gömma sig i ett hörn sen. För fotboll är ett lagspel. Inte individuellt. Men om man ska provspela för ett lag då är det ju individuellt men man lär ju ändå visa att man kan passa och vara en bra lagkamrat. Men jag säger inte att man inte får dribbla för självklart är det jätte bra om man kommer ensam mot en och kan dribbla förbi den för det gör jag med men man måste kunna föra bollen vidare.

Det här vart ett långt inlägg med bara fotboll men ni får mer inlägg idag och de ska nog inte handla om fotboll.
Men träningen igår var faktiskt bra och rolig. För hela träningen handla om en tävling.


(Sundborn 2010 tror jag)


(Gothia 2011)

Kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0